0224 232 22 73
info@sigmacenter.com.tr
LinkedinYoutubeInstagramFaceBookTreads
logo

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 2015 Yayınlandı

ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sistemi revizyonu ile ISO 9001 günümüz koşullarına uygun hale getirilerek, risk temelli düşünce altyapısına kavuşmuştur. Sigma Center uzman ekibiyle risk temelli düşünce yaklaşımının firmanıza öğretilmesi ve benimsetilmesi ile sisteminizin revizyona uygun hale getirilmesini sağlayaibiliriz. Ayrıntılı bilgi için bize ulaşın.

ISO 9001 Neden Gerekli?

  • Kuruluşun daha iyi yönetilmesini sağlar.
  • Çalışanların kaliteye ortak olmalarını sağlar.
  • Müşteri beklentilerinin daha iyi algılanmasını ve memnuniyetin artmasını sağlar.
  • Kalitesizlikten kaynaklanan kayıpları azaltır.
  • Sürekli iyileştirme için bir alt yapı oluşturur.
  • Ürün kalitesinin sürekliliğini sağlar.
  • Müşteriyi etkileyen faaliyetlerin izlenmesini ve kontrolünü sağlar.
  • Kuruluşun iç iletişimini arttırır.
  • Kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.
  • Müşterilerde güven duygusunu arttırır.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde Kabul edilmeyi sağlar.
  • Rekabet gücünü arttırır.
ISO 9001 Neden Gerekli?

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri Nelerdir?

Bir kuruluşu başarılı bir şekilde çalıştırmak için, kuruluşu sistematik ve şeffaf bir şekilde yönetmek ve kontrol etmek gerekir. Başarı, performansı sürekli olarak iyileştirmeye yönelik tasarlanan bir yönetim sisteminin uygulanmasından ve sürdürülmesinden geçer.
ISO 9001:2008 standardı bütün dünyada kalite yönetim sistemi modeli olarak uygulanmakta olan uluslararası bir standarttır. Bu standardın oluşturulmasında aşağıda verilen Kalite Yönetim Prensipleri dikkate alınmıştır
  • Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar müşterilerine bağlıdır. Bu nedenle kuruluşlar, mevcut ve gelecekteki müşteri ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını karşılamalı ve müşteri isteklerini aşmaya istekli olmalıdır.
  • Liderlik: Liderler, kuruluşta amaç ve yönetim birliğini oluşturur. Liderler, kuruluşun hedeflerine ulaşılması için çalışanların tam katılımının sağlandığı kuruluş içi ortam oluşturmalı ve sürdürmelidirler.
  • Çalışanların Katılımı: Her seviyedeki çalışanlar kuruluşun temelini oluşturur. Onların tam katılımı, yeteneklerinin kuruluş yararına kullanılmasını sağlar.
  • Proses (Süreç) Yaklaşımı: İstenen sonuca faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiğinde daha verimli olarak ulaşılır.
  • Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbirleri ile ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin gerçekleştirilmesinde kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunur.
  • Sürekli İyileştirme: Kuruluşun toplam performansının sürekli iyileştirilmesi kuruluşun sürekli hedefi olmalıdır.
  • Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Etkin kararlar verilerin ve bilginin analizine dayanır.
  • Karşılıklı Yararlar Sağlayan Tedarikçi İlişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerine bağımlıdır. Karşılıklı yararların gözetildiği bir ilişki her iki tarafın da değer yaratma yeteneğini arttırır.
ISO 9001 Kalite Yonetim Sistemi1

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesini Kimler Alabilir?

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemini öğrenmek isteyen yöneticiler, çalışanlar veya bu konuda kariyer yapmak isteyen adaylar. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemini kurmaktan veya mevcut sistemlerini iyileştirmekten sorumlu çalışanlar.