0224 232 22 73
info@sigmacenter.com.tr
LinkedinYoutubeInstagramFaceBookTreads
logo

Danışmanlık

Eğitim

Yazılımlar

Hakkımızda

Süreç
Yönetimi
Danışmanlığı

Süreç Yönetimi Danışmanlık Hizmetimiz

Süreç Yönetimi; Yönetim Sistemleri, Yalın Üretim ve 6 Sigma dahil her türlü yönetim aracının temelini oluşturur. Süreçler;

  • doğru tasarlanmaz,
  • doğru dokümante edilmez ve
  • doğru yönetilmez ise kuruluş hedeflenen performansı gerçekleştiremez.

Sigma Center ekibi olarak, 25 yılda 300 den fazla kuruluşta yürüttüğümüz Süreç Yönetimi çalışmalardan faydalanarak;

  • Terzi işi
  • Sürdürülebilir ve
  • Yalın (kolay algılanan ve kolay uygulanan) bir Süreç Yönetimi’nin kuruluşunuzda da oluşturulmasına katkı sağlamaya hazırız.

Süreç danışmanlığı, kurumsal yönetim danışmanlığının temelidir.

Süreç Yönetimi Danışmanlığı Kimleri Kapsar?

  • Risk Temelli Süreç Yönetimi’ ne geçmek isteyen kuruluşları kapsar.
  • Mevcut olan Süreç Yönetimi’ni iyileştirmek (etkinliğini artırmak) isteyen kuruluşları kapsar.

Süreç Yönetimi Danışmanlık Aşamaları Nelerdir?

Süreç yönetimi danışmanlığı nedir?
Danışmanlık aşamaları her kuruluşun ihtiyacına göre farklılık gösterse de aşağıdaki şekilde tanımlanabilir;

  • a. Mevcut durum analizi
  • Süreç Yönetim kriterlerini dikkate alarak kuruluşta Mevcut Durum Analizi (GAP Analizi) yapılır. Bu analiz, eksikliklerin ortaya konmasını ve dokümante edilmesini sağlar. Ayrıca, danışmanlar ile kuruluşun kalibre olmasını sağlar.

  • b. Süreç tasarımı aşaması
    • Süreçler ve alt süreçler belirlenir,
    • Süreç Sahipleri belirlenir,
    • Mevcut dokümante bilgi yapısı belirlenir,
    • Olması gereken dokümante bilgi yapısı belirlenir,
    • Süreç tanımlama formatı belirlenir,
    • Roller ve sorumluluklar belirlenir,
    • Eğitim ve diğer ihtiyaçlar belirlenir.
    • Faaliyet planı oluşturulur.
  • c. Süreç tanımlama aşaması
    • İhtiyaca ve sırasına göre eğitimler verilmeye başlanır.
    • Süreç tanımlama çalışmaları başlatılır (bu aşamada her sürecin adı, sahibi, sorumluları, amacı, tedarikçileri, müşterileri, faaliyetleri, girdileri, çıktıları, dokümante bilgileri, kaynakları, risk ve fırsatları, hedefleri ve performans göstergeleri belirlenen formata uygun olarak dokümante edilir.)
    • Hedefler ve performans göstergeleri belirlenir.
    • Risk ve fırsatlar ele alınır.
    • Prosedürler ve diğer dokümante bilgiler oluşturulur.
    • Dokümante bilgiler yayınlanarak uygulama başlatılır.
  • d. Algılatma ve uygulatma aşaması
    • İhtiyaca ve sırasına göre eğitimler verilmeye devam edilir.
    • Yayınlanan dokümante bilgilerin her kademede her çalışan tarafından algılanması sağlanır.
    • Bütün faaliyetlerin yayınlanan dokümante bilgilere uygun yürütüldüğünden emin olmak için çalışmalara devam edilir.
  • e. Kontrol aşaması
    • Uygulamaya alınan Süreç Yönetimi’nin arzulanan sonuçlara ulaştığından emin olmak için hedefler ve performans göstergeleri izlenmeye başlanır.
    • Süreç Yönetimi’nin performansını değerlendirmek için Tepe Yönetim’in de katılımı ile Performans Göstergeleri Toplantısı yapılır.
  • f. İyileştirme aşaması
    • Hedeflerden sapmalar dikkate alınarak iyileştirme faaliyetleri planlanır.
    • Risk ve fırsat analizi sonuçları dikkate alınarak iyileştirmeler planlanır.
    • Uygulama sırasında ortaya çıkan uygunsuzluklar dikkate alınarak iyileştirmeler planlanır.

Süreç Yönetimi Danışmanlığı Hizmetinin Faydaları Nelerdir?

Danışmanlar, bilgi ve tecrübeleri bir kuruluştan diğerine taşırlar, tıpkı doğadaki arılar gibi. Doğru bir danışman ile;

  • Başka kuruluşların yaşadığı tecrübelerden faydalanırsınız,
  • Başkalarının yaptığı hataları siz yapmazsınız,
  • Sürdürülebilir bir sistemi bir defada doğru kurabilirsiniz,
  • Zaman kazanırsınız ve
  • Para kazanırsınız.

Süreç Yönetimi Danışmanlık Yöntemi Nasıldır?

Belirlenen faaliyet planına göre eğitim ve danışmanlık hizmetimiz üç farklı şekilde sunulur;

  • Yüz yüze (kuruluşunuzu ziyaret ederek),
  • Uzaktan (internet üzerinden canlı webinar toplantılar ile),
  • Karma (ihtiyaca göre bir kısmı yüz yüze ve bir kısmı uzaktan).

Yüz yüze yapılan her danışmanlık ziyaretinde “Toplantı Tutanağı” tutulur.

Uzaktan yapılan eğitim ve danışmanlık faaliyetleri kuruluş isterse kayıt altına alınır ve kuruluşun ilgili çalışanlarının yeniden izlemesi sağlanır.

İsteğe bağlı olarak, Kuruluşun hedeflerin yönetimi, risklerin yönetimi “AltaSoft” yazılımı kullanılarak oluşturulabilir.

Süreç Yönetim Danışmanlık Hizmeti Nasıl Fiyatlandırılır?

Eğitim ve danışmanlık faaliyetlerimiz adam/gün olarak fiyatlandırılır.

Teklif istemek için;

Teklif almadan önce isteğe bağlı olarak; mevcut durumunuzu ve beklentilerinizi doğru anlamamız için uzmanımız ile görüşme (telefon ya da webinar toplantı) talep edebilirsiniz.

İlgili Eğitimler

  • 1- Süreç Tasarımı ve Yönetimi Eğitimi (Risk Temelli Yaklaşımı İle)

Süreç Yönetimi İle İlgili Makaleler